זקוקים לסיוע משפטי באחד מהתחומים שלנו?

מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם

    עורך דין נחלות במושבים

    עורך דין נחלות

    קרקעות נחשבות לאחד הנכסים היקרים ביותר בישראל כך שאתם חייבים לעשות כל מאמץ בכדי לשמור על הזכויות שלכם. אם נקלעתם למצב בו גורם כלשהו מנסה לערער על הזכויות שלכם בנחלה חשוב לפנות מיד לקבלת ייעוץ משפטי מהדרגה הראשונה. עורך דין ירון גרוס מתמחה בדיני משקים חקלאיים ובעל ניסיון רב בניסוח הסכמים, פתירת סכסוכים וייצוג בבית המשפט. עם עו"ד ירון גרוס לצדכם תצליחו להירגע, לראות את התמונה הכוללת ולקבל את ההחלטות הנכונות ברגע הנכון. אל תתפשרו על פחות ממשרד עריכת דין מנוסה, מקצועי עם התמחות בתחום הנחלות.

    מתי כדאי לפנות אל עורך דין נחלות במושבים?

    פנייה מוקדמת ככל האפשר אל עורך דין הכרחית להגנה על הזכויות שלכם. תיקי נחלות ידועים כמסובכים ובעלי אינטרסים מנוגדים, בכל רגע בו אתם מתמהמהים בפנייה אל עורך דין נחלות במושבים מהטובים בתחום עורכי הדין של הצד השני פועלים במרץ כנגדכם. ליווי מלא של עורך דין נחלות במושבים נדרש בעסקאות מכר נחלות, הסדרת מיסוי על הנחלה בעסקת מכירה/רכישה, הסכמי משפחה (ירושה, חלוקת זכויות), סכסוכים בין בעלי זכויות בנחלה או במושב, זכויות בן ממשיך.

    זכויות בן ממשיך על נחלה

    החוק קובע זכות לבן אחד בלבד להמשיך את הפעילות בנחלה. מעמד של בן ממשיך יינתן לבן/בת, בן/בת זוג, נכד, בן מאומץ. מתן תוקף לבן ממשיך נקבע גם בצוואה וגם בהבעת התחייבות אחרת. זכויות של בן ממשיך נשמרות גם במצבים בהם האב נפטר או אינו מחזיק זכויות במשק החקלאי. מעמד של בן ממשיך מקנה לכם זכאות להטבות ויש לגשת בדחיפות אל עורך דין נחלות במושבים לבחינת הנתונים ובניית אסטרטגיית פעולה.

    נציין שבמקרים בהם הבן הממשיך אינו מתגורר במושב יהיה עליו להתקבל כחבר מושב ולעבור להתגורר במושב. כאשר חבר אגודה נפטר הזכויות על הנחלה מועברות אל בן/בת הזוג ורק כאשר אין בן/בת זוג הזכויות מועברות אל בן ממשיך. בתי המשפט דנים בסוגיות רבות של זכאות להמשך בעלות על נחלות מתוקף ירושה, אין מדובר בהליך פשוט ומהיר. קבלת מעמד חוקי של בן ממשיך מלווה בבירוקרטיה רבה, עורך דין נחלות במושבים עם ניסיון רב נחוץ להשלמה מהירה ומוצלחת של ההליך. אל תהססו להילחם על הזכויות שלכם בנחלה ובמושב, חייגו עכשיו אל עורך דין ירון גרוס לפרטים נוספים וקביעת זכאות.

    נחלה היא שטח קרקע שמורכב משטח בעבור מגורים, שטח בעבור חקלאות ובחלק מהמקרים גם זכות על שטחים משותפים לכלל חברי האגודה. בעבר הנחלות שימושו למטרת חקלאות והיוו מקור פרנסה עיקרי בעבור המשפחה. כיום בני מושבים רבים אינם עוסקים עוד בחקלאות ומשתמשים בנחלה למטרת מגורים, הקמת מתחם נופש, פעילות עסקית. עסקת רכישת נחלה נחשבת למורכבת יותר בהשוואה אל רכישת נכס נדל"ן אחר ובהתאם יש צורך בליווי צמוד של עורך דין נחלות. המשרד של עורך דין ירון גרוס מתמחה בדיני מושבים וידוע כמשרד מנוסה ואמין. ליווי צמוד של עו"ד ירון גרוס מתחילה עסקת הרכישה ועד השלמתה חיוני להגנה על הזכויות שלכם והבטחת רישום חוקי.

    מדוע חשוב לפנות אל עורך דין נחלות לפני רכישת נחלה במושב?

    אם אתם מעוניינים להגשים את החלום על מגורים במושב או מחפשים נחלה למטרת חקלאות חשוב לנהל את התהליך כולו בצורה חוקית וממוקדת. השלב הראשון יהיה הגדרת צרכים וציפיות : אזור רלוונטי, שימושים מבוקשים בנחלה, אופי המושב וכן הלאה. שימו לב שהעברת זכויות על נחלות במושבים דורשת תהליך מורכב הרבה יותר בהשוואה להעברת בעלות על נכס נדל"ן רגיל. טרם הרכישה יש לבצע באמצעות עורך דין נחלות בדיקת בעלות על הזכויות בנחלה, איתור שימושים חורגים או שעבוד, בדיקת רישום באגודה השיתופית, בירור רישום גבולות, בחינת השטח המוגדר למגורים, ייעודים עתידיים של הנחלה.

    בנייה ללא היתר בנחלות

    כמו בכל נכס נדל"ן אחר גם בנחלות בנייה ללא היתר אסורה. במידה ונעשתה בנחלה בנייה ללא אישור מתאים מהרשויות עם דגש על מנהל מקרקעי ישראל, יש להסדיר זאת באמצעות עורך דין נחלות טרם הרכישה. בדיקה של סטטוס הנחלה תגלה לכם אלו היתרי בנייה קיימים ובהתאם תזהו חריגות בנייה. צו הריסה יונפק וימומש גם במקרים בהם בוצע שינוי בקרקע בתום לב. חשוב לפעול בהקדם להסדרת חריגות בנייה בנחלות במטרה להימנע מקנסות כספיים גבוהים ושאר סנקציות. רכישת נחלה ללא ביצוע בדיקות מדוקדקות עלולה להביא על הקונה צרות צרורות. כל עוד לא יוסדרו החריגות לא ניתן יהיה להעביר זכויות בנחלה באופן חוקי. אם אתם זקוקים לעורך דין נחלות, צרו קשר עם עו"ד ירון גרוס ותקבלו תשובות מפורטות וסבלניות.

    עוד בנושא

    מהו תפקידו של עורך דין צוואות בחיפה?

    להמשך קריאה

    מהו תפקידו של עורך דין לענייני ירושה בחיפה?

    להמשך קריאה

    מהו התהליך הנכון של התנגדות לצו ירושה?

    להמשך קריאה

    צפו בתהליך אצל

    עורך דין ירון גרוס

    מקיימים פגישה עם עורך הדין ירון גרוס

    מתחילים בהליך משפטי

    סיום תהליך משפטי

    מחפשים עו"ד מקצועי? ירון גרוס!

    מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם

      יש לכם שאלה?

      אצל עורך דין ירון גרוס תמצאו את התשובה

      מה היא הגדרת רכוש משותף?

      כל זכות שניתנת להגדרה באופן כלכלי, רכוש שנצבר במהלך החיים המשותפים של בני הזוג לרבות,דירה, חסכונות,קופות גמל,ביטוחים, קרנות פנסיה, רכבים וכדומה. לגבי זוג שנישא לאחר החלת חוק יחסי ממון לא יבואו בחלוקת הרכוש, רכוש שצבר מי מבני הזוג טרם נישואיו, או מתנות וירושות שנתקבלו בתקופת הנישואין.

      מה קורה אם הוא הצליח ו"רוקן את חשבון הבנק"?

      במקרים כאלה בית המשפט בהתנהגות בן הזוג כסיכול זכויותיו של בן הזוג. ובחלוקת איזון משאבים יראו את הכסף שהוברח כאילו הוא שייך לבן הזוג שזכותו נשללה.

      למי הסמכות לדון בחלוקת רכוש?

      הן לבית המשפט לענייני משפחה והן לבית הדין הרבני הסמכות לדון בסוגית הרכוש. לבית המשפט לענייני משפחה ניתן להגיש תביעה עצמאית בענייני הרכוש בהנחה שלא הוגשה קודם תביעה לגירושין לבית הדין הרבני ונכרכה בה תביעה כנה לדון בסוגית הרכוש.

      מה קורה אם לאחר הגירושין הבעל / אישה מקבלים פיצויים, האם מגיע לבן הזוג השני חלק בהם?

      אין בעובדה זו בכדי לשלול את זכאותו של בן הזוג למחצית הרכוש.אך על מנת שבן הזוג לא יבריח נכסים בן הזוג שהנכסים אינם על שמו חייב להגיש בקשה לסעדים זמניים על מנת להבטיח את זכותו בהם וכאמור לשם מניעת הברחתם.

      מה קורה עם חלוקת הרכוש במקרה של בגידה?

      סעיף 8 לחוק יחסי ממון בין בני זוג מסמיך את בית המשפט לקבוע חלוקת רכוש לא שוויונית מטעמי צדק, היינו רשאי הוא על פי בקשת בן הזוג לקבוע שהרכוש לא יתחלק מחצה במחצה אלא על פי יחס אחר שיקבע . עם זאת נקבע בפסיקה כי בעניין חלוקת הרכוש לא תהא השפעה בשל בגידה על חלוקת הרכוש.

      קידום עורכי דין קידום עורכי דין