זקוקים לסיוע משפטי באחד מהתחומים שלנו?

מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם

    דיני משפחה בחיפה

    דיני משפחה בחיפה

    דיני משפחה בחיפה כוללים מגוון רחב של נושאים הקשורים לחיי המשפחה של הזוג, ביניהם ענייני גירושין ומשמורת על ילדים. בית המשפט לענייני משפחה דן בנושאים אלו, אך גם בית הדין הרבני בעל סמכות מקבילה בתחום, ובפרט יש לו סמכות בלעדית לדון בענייני הגט עצמו. נושאים רבים קבועים בחוק תחת דיני משפחה, לדוגמא: חלוקת רכוש, מזונות, הסדרי ראייה, תביעת אבהות וכדומה. נושאים אלו הינם נושאים מורכבים היות והם מכילים אספקטים רגשיים שמעיבים על שיקול הדעת של הצדדים. בנוסף, לעומת ענייני משפט עסקיים הקשורים בהפרת חוזים והסכמי ממון, תחום דיני המשפחה הרבה פחות מדויק וברור, ולכן כל ההתנהלות בו היא שונה לחלוטין.

    דיני משפחה בחיפה –על נישואים בישראל חל הדין הדתי, כאשר בני זוג יהודים נדונים על פי הדין היהודי – בעוד בני זוג נוצרים הנישאים בארץ נדונים על פי הכנסייה אליה הם משתייכים והמוסלמים נדונים על פי חוקי השריעה. לכן, דיני משפחה בארץ שונים במהותם מענפי המשפט האחרים וערכאת השיפוט נקבעת לפי ההשתייכות הדתית. עם זאת ישנה גם חקיקה אזרחית ולכן בית המשפט לענייני משפחה מהווה גם ערכאה שיפוטית בתחום דיני משפחה. עורך דין דיני משפחה בחיפה עוסק במגוון תחומים כמו גירושים של בני זוג, משמורת על ילדים, הסכמי ממון, ירושה, מזונות אישה ומזונות ילדים, אפוטרופסות ועוד. חשוב לבחור עורך דין מנוסה בתחום דיני משפחה על מנת לקבל ייעוץ וייצוג משפטי הולם.

    מספר נקודות חשובות לגבי דיני משפחה בחיפה

    כאמור, בניגוד לנושאים אחרים הנידונים בבתי המשפט, דיני משפחה נחשבים לתחום מורכב ואינו ברור ומדויק. היות ומדובר בנושאים רגשיים שמלווים לא פעם בהתפרצויות של אמוציות ומשברים קשים, שמשפיעים על קבלת החלטות מוטעית ולא הגיונית. שיקולים כלכליים ורציונאליים נדחקים פעמים רבות הצידה, לטובת רגשות קשים השוררים בין הצדדים וסכסוכים פנימיים שמקשים עליהם להחליט בצורה לוגית. פעמים רבות סכסוכים בדיני משפחה מובילים לתחום הפלילי, בעקבות אלימות בין בני משפחה, הונאה וזיוף אפשריים. על מנת לגבור על הצד הרגשי בסכסוך ולפעול לפי לוגיקה והגיון, יש צורך בעורך דין בעל הבנה עמוקה בנושא עם יכולות בין אישיות גבוהות במיוחד. הצורך לגשר בין הצדדים בתוך כותלי בית המשפט, או מחוץ להם תלוי אך ורק ביכולות המקצועיות של עורך הדין הנבחר.

    עורך דין ירון גרוס מומחה בדיני משפחה הכוללים ענייני גירושין, ידועים בציבור, צוואות וירושות, נישואין אזרחיים, אימוץ ילדים, קטינים ונוער וענייני יהדות. בכל שאלה או בקשה או ייעוץ, אל תהססו ליצור קשר.

    ליווי משפטי מקצועי

    תחום דיני משפחה הוא תחום נרחב ומגוון ויש בו סוגיות משפטיות רבות ומורכבות. בכל מקרה של סכסוך משפחתי חשוב לקבל ייעוץ מעורך דין דיני משפחה ויש לדעת כי במקרים מסוימים הסכסוך עלול להיגרר לאורך שנים בין ערכאות שיפוטיות שונות, בין היתר בית המשפט לענייני משפחה ובית הדין הרבני. ייעוץ משפטי יכול לסייע ללקוח להתמקד בנושאים החשובים ולהגיע להסדר מספק במתינות וללא מאבקים משפטיים ארוכים ומתישים. עורך הדין ינסה לגשר בין בני זוג מסוכסכים ולהגיע להסכם גירושין המשקף את האינטרסים של שני בני הזוג תוך התייחסות לנושאים המורכבים והרגישים

    כמו הורה משמורן, חלוקת רכוש, מזונות ילדים, הסדרי ראיה ועוד. כמו כן, עורך הדין המתמחה בדיני משפחה עוסק גם בירושות וצוואות, תחום מורכב ונרחב בפני עצמו.

    עורך דין דיני משפחה בחיפה המתמחה בתחום מורכב זה מסייע ללקוחותיו בשעתם הקשה ותומך בהם רגשית, תוך הענקת ייעוץ משפטי ברמה גבוהה במטרה לקבוע אסטרטגיה, להגן על האינטרסים של הלקוח ולהשיג את המיטב עבורם.

    עוד בנושא

    התנגדויות לצוואה בחיפה

    להמשך קריאה

    חלוקת רכוש בגירושין

    להמשך קריאה

    צפו בתהליך אצל

    עורך דין ירון גרוס

    מקיימים פגישה עם עורך הדין ירון גרוס

    מתחילים בהליך משפטי

    סיום תהליך משפטי

    מחפשים עו"ד מקצועי? ירון גרוס!

    מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם

      יש לכם שאלה?

      אצל עורך דין ירון גרוס תמצאו את התשובה

      מה היא הגדרת רכוש משותף?

      כל זכות שניתנת להגדרה באופן כלכלי, רכוש שנצבר במהלך החיים המשותפים של בני הזוג לרבות,דירה, חסכונות,קופות גמל,ביטוחים, קרנות פנסיה, רכבים וכדומה. לגבי זוג שנישא לאחר החלת חוק יחסי ממון לא יבואו בחלוקת הרכוש, רכוש שצבר מי מבני הזוג טרם נישואיו, או מתנות וירושות שנתקבלו בתקופת הנישואין.

      מה קורה אם הוא הצליח ו"רוקן את חשבון הבנק"?

      במקרים כאלה בית המשפט בהתנהגות בן הזוג כסיכול זכויותיו של בן הזוג. ובחלוקת איזון משאבים יראו את הכסף שהוברח כאילו הוא שייך לבן הזוג שזכותו נשללה.

      למי הסמכות לדון בחלוקת רכוש?

      הן לבית המשפט לענייני משפחה והן לבית הדין הרבני הסמכות לדון בסוגית הרכוש. לבית המשפט לענייני משפחה ניתן להגיש תביעה עצמאית בענייני הרכוש בהנחה שלא הוגשה קודם תביעה לגירושין לבית הדין הרבני ונכרכה בה תביעה כנה לדון בסוגית הרכוש.

      מה קורה אם לאחר הגירושין הבעל / אישה מקבלים פיצויים, האם מגיע לבן הזוג השני חלק בהם?

      אין בעובדה זו בכדי לשלול את זכאותו של בן הזוג למחצית הרכוש.אך על מנת שבן הזוג לא יבריח נכסים בן הזוג שהנכסים אינם על שמו חייב להגיש בקשה לסעדים זמניים על מנת להבטיח את זכותו בהם וכאמור לשם מניעת הברחתם.

      מה קורה עם חלוקת הרכוש במקרה של בגידה?

      סעיף 8 לחוק יחסי ממון בין בני זוג מסמיך את בית המשפט לקבוע חלוקת רכוש לא שוויונית מטעמי צדק, היינו רשאי הוא על פי בקשת בן הזוג לקבוע שהרכוש לא יתחלק מחצה במחצה אלא על פי יחס אחר שיקבע . עם זאת נקבע בפסיקה כי בעניין חלוקת הרכוש לא תהא השפעה בשל בגידה על חלוקת הרכוש.

      קידום עורכי דין קידום עורכי דין